زندگی روی ترن هوائی
2006/07/18
مرگ کسب و کار این هاست

عزیز من، نظامی جماعت کسب و کارش مرگ است، حزب الله به کسانی حمله کرد که مرگ را با انتخاب لباسشان پذیراترند تا غیر نظامیان بی خبر از همه جا.

ریشه این حمله حزب الله هم همان جاست که چند سال پیش توانسند یک خلبان اسرائیلی را با تعداد زیادی از اسرایشان معاوضه کنند، حالا اسرائیل به این فکر است که آن روز کوتاهی کرده، حالا دیگر این اشتباه را نباید که تکرار کند.

این بار آزمون اولمرت است، کسی که به عنوان جانشین شارون نیاز مبرمی به جلب حمایت افکار عمومی اسرائیل دارد، برای این منظورهم کدام هدف بهتر از دشمنان دیرین یعنی لبنان و حزب الله ؟ بدون شک با حمله قاطع اسرائیل به لبنان محبوبیت اولمرت بالاتر خواهد رفت و اسرائیلی های تشنه به خون دشمنان قدیمی را خوشحال تر خواهد نمود.

این اتفاق برای سید حسن نصرالله نیز صادق است، لبنانی های تشنه به خون با کشته شدن هر یک اسرائیلی او را دوست تر خواهند داشت.

اما جنگ منصفانه در حال فراموشی است. مردم لبنان و اسرائیل بازیچه اشتباه تاکتیکی حزب الله اند و زهر چشم گیری اسرائیل، پاسخ اسرائیل به تحرکات حزب الله به هیچ وجه متناسب نیست، ادامه همان سیاست به شدت محافظه کارانه «حمله پیشگیرانه» است.

نوع حرکت ماشین جنگی اسرائیل از همان روز اول و محاصره همه جانبه لبنان و قطع ارتباط این کشور با جهان خارج نشان از عزم راسخ رژیم اسرائیل برای ایجاد تغییر در روال موجود دارد، این یعنی جنگ نامحدود، کسی هم که قرار نیست مراعات غیرنظامی ها را بکند، نتیجه کاملا واضح است، تا مدتی آن جا جنگ خواهد بود و تا مدتی افراد و تاسیسات غیر نظامی هر دو طرف هدف نظامی خواهند بود.

.

می دانی، تا به حال توی تاکسی هزار بار این جمله را شنیده ایم که « اگر من کاره ای بودم ده تا راننده متخلف، ده تا معتاد، ده تا فاحشه را اعدام می کردم تا همه چیز درست شود»، واکنش اسرائیل همین گونه است، این دید حکومت اسرائیل باعث می شود که به راحتی به حکومت اسرائیل خوشبین نباشم برای پایان جنگ، شک ندارم که حزب الله هم به این راحتی تسلیم نخواهد شد.

.

اگر اسرائیل به حزب الله حمله می کرد کم تر دردناک بود تا حمله به ماشین های روی پل در حال فرار، برای اسرائیل عادت شده است حمله به غیر نظامیان و کک هیچ کس هم نمی گزد، حمله به غیر نظامیان جنگ نیست، جنایت است، اسرائیل آغازگر این جنایت بود، حزب الله هم پیرو آن.

برای من اسرائیل متخلف تر است تا حزب الله، قضیه نسبی است، به همین سادگی. اگر اسرائیل برای تلافی گروگان گرفته شدن نیروهای نظامی خود به دست افراد حزب الله به مواضع نظامی آن ها حمله می کرد و کاری به غیر نظامیان نداشت و حزب الله آغازگر حمله به غیرنظامیان بود، الان حزب الله بود که محکوم بود نه اسرائیل.

.

هنوز آن قدر احمق نیستم که دنیا را بدون جنگ بخواهم، واقعیت انسانی است این جنگ لعنتی، قرار هم نیست که حلوا خیر کنند وسط دعوا، فقط کمی آرزوی جنگ منصفانه دارم. جنگی که طرفین برای کم هزینه کردن جنگ برای خود از زنده های غیر نظامی طرف مقابل کشته نسازند و کشته ها را پشته نکنند. همین.

تعداد بازديد ها :